Tilastokeskuksen mukaan posti- ja pienkuljetuslähetysten määrä kasvoi 7 % vuonna 2005. Veikkaanpa, että tämän vuoden prosentit ovat selvästi suurempia.

Arvaukseni perustuu perstuntuma-barometriin, eli omaan kuluttajakäyttäytymiseeni. Huomattava osa viime vuosina hankkimistani kestohyödykkeistä kun on tilattu verkosta. Sama ilmiö alkaa nostella päätään myös lähipiirissäni ikään ja sukupuoleen katsomatta.

En ole kalisuttelemassa tuomiopäivän kelloja perinteisille myymälöille, kyllä "analogiselle" shoppailullekin tilaa löytyy... mutta on silti pakko ihmetellä ääneen Ideaparkin 8 miljoonan vuotuista kävijätavoittetta?

Toisaalta, kyllähän se massiivisuus kiehtoo. Meidän ruokakunta taitaa aloittaa post-jouluisen ALE-törsäilyn Lempäälästä.